fbpx

Palveluseteli

Vapaus valita

Olethan yhteydessä niin jutellaan lisää!

Tavoitat meidät numerosta 0407236424 tai sähköpostitse info@avustaja.fi

Tarjoamme palvelusetelillä lämmöllä ja kunnioituksella tuotettuja henkilökohtaisen avun palveluita sekä muita tukipalveluita kotiin ja kodin ulkopuolella.

“Kuulimme SOS. työntekijältä vaihtoehdoista ja itse valitsimme. Suomalaisuus plussaa. Lämmin kiitos yhteistyöstä!” – Avustaja.fi asiakas

Ota meihin rohkeasti yhteyttä ja liity tyytyväisten asiakkaidemme joukkoon!

Jätä yhteystietosi ja jutellaan lisää

Olemme sinuun yhteydessä 24H sisällä

Palveluseteli

Sinä päätät

Palveluseteli on vaihtoehto hyvinvointialueen itse tuottamille tai ostamille palveluille sekä työnantajamallille. Palveluseteli henkilökohtaisessa avussa tarkoittaa palvelunsaajan valinnanvapautta valita oma palveluntuottaja henkilökohtaiseen apuun, kuten Avustaja.fi Avustajapalvelut.

Henkilökohtaisen avun palveluseteli onkin yksi tapa lisätä asiakkaiden valinnanvapautta ja parantaa palveluiden saatavuutta sekä niiden laatua.

Miten palveluseteli toimii?

Henkilökohtaisen avun palveluseteli on mahdollista saada, mikäli on oikeutettu henkilökohtaiseen apuun ja alueellasi on käytössä palveluseteli. Arvion tekee aina hyvinvointialueen sosiaali- ja terveydenhuollon edustaja. Palvelusetelin arvo riippuu siitä, mitä hyvinvointialue on päättänyt. Henkilökohtainen apu on palvelunsaajalle maksutonta. Hyvinvointialue myös hyväksyy kaikki yksityiset palveluntuottajat.

Miten käyttää palveluseteliä?

Palvelusetelin käyttäjänä sinulla on täysi valinnanvapaus omaan avustajaasi. Meille Avustaja.fi:ssä on tärkeää, että löydät avustajan, johon voit luottaa ja jonka kanssa on hyvä olla. Avustajaa voi vaihtaa ja olemme kaikissa tilanteissa apunasi ja tukenasi. Avustaja.fi auttaa sinua löytämään juuri sinulle sopivan ja mieluisan avustajan. Neuvomme myös mielellämme sinua palvelusetelin ja palveluseteliportaalin käytössä.

 

Lue lisää aiheesta

Palveluseteli: Apua arkeen henkilökohtaisen avustajan avulla

 

Haluatko apua arjen askareissa ja lisää itsenäisyyttä elämääsi? -Valitse Avustaja.fi

Palveluseteli on näppärä tapa hankkia henkilökohtaista apua, juuri sinun toiveidesi mukaisesti. Sen avulla voit saada avustusta mm. kodin askareissa, ulkoilussa, asioinneissa ja harrastuksissa. Avustaja.fi on hyväksytty henkilökohtaisen avun palvelunsetelituottajaksi jokaisella palvelua tarjoavalla hyvinvointialueella – aina pohjoisesta etelän vilskeeseen.

 

Miten palveluseteli toimii?

 

Palveluseteli on asiakkaalle annettava “maksuväline”, jonka avulla hän voi hankkia tarvitsemiaan palveluita haluamaltaan palveluntuottajalta. Sen avulla asiakas voi valita itselleen mieluisimman palveluntuottajan ja hyödyntää palvelua tarpeensa mukaisesti. Palvelusetelijärjestelminä on käytössä Parasta Palvelua (PSOP), PALSE sekä Vaana, riippuen alueestasi.

Palvelusetelin käyttöönotto ja käyttöprosessi voivat vaihdella eri hyvinvointialueilla ja palveluntuottajien välillä, mutta yleisesti ottaen prosessi etenee seuraavasti:

 

  1. Kelpoisuuden selvittäminen: ensin on selvitettävä, onko henkilö oikeutettu saamaan palvelusetelin kyseiseen palveluun. Tämä voi riippua esimerkiksi avun tarpeesta, vammasta tai sairaudesta sekä paikallisista säädöksistä. Tämä arvio tehdään hyvinvointialueen vammaispalveluiden puolelta.
  2. Palvelusetelin myöntäminen: Mikäli asiakkaan todetaan olevan oikeutettu henkilökohtaiseen apuun, myönnetään hänelle palveluseteli. Palvelusetelin arvo voi vaihdella riippuen palvelun tarpeesta ja tilanteesta.
  3. Palveluntuottajan valitseminen: Asiakas pääsee valitsemaan itselleen palveluntuottajien listauksesta sopivan palveluntuottajan, jolta haluaa saada palveluita. On hyvä selvittää, kuka palveluntuottaja täyttää toivotut kriteerit esim. palvelun tuottamisesta, itsemääräämisoikeuden toteutumisesta sekä yhteisestä arvomaailmasta. Tähän hyviä tapoja voi olla nettisivuihin tutustuminen tai palveluntuottajalle soittaminen!
  4. Avustaja.fi aloittaa yhteistyön aina asiakkaan kartoituksella, jossa selvitetään tarkasti asiakkaan tavat, toiveet ja tottumukset niin avustuksesta kuin avustajasta. Haluamme tuntea asiakkaamme ja hoitaa asiat lähellä, paikallisesti. Näin pystymme parhaiten palvelemaan asiakkaitamme ja täyttämään heidän toiveensa.
  5. Yhteistyön aloittaminen: Asiakas ilmoittaa valitulle palveluntuottajalle tiedot palvelusetelistä ja tekee palvelusetelisopimuksen. Palveluntuottaja hoitaa veloitukset suoraan palvelusetelijärjestelmästä, eikä asiakkaan ei tarvitse maksaa palvelusta ylimääräistä tai huolehtia maksuista. 
  6. Palvelun toteuttaminen: Palveluntuottaja toteuttaa sovitun palvelun asiakkaan kanssa sovitulla tavalla ja ajalla. Avustaja.fi aloittaa palvelun toteuttamisen aina sopimalla tutustumiskäynnin mieleisen avustajaehdokkaan ja asiakkaan välillä. Näin päästään näkemään, kohtaavatko ajatukset yhteistyöstä ja täsmäävätkö henkilökemiat – kun nämä ovat kunnossa, lähtee yhteistyön mielekkäästi käyntiin. Tästä olemmekin saaneet paljon kehuja!
  7. Seuranta ja arviointi: Avustaja.fi seuraa palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä, sillä haluamme jatkuvasti kehittää ja kehittyä entistäkin paremmaksi.

 

Palvelusetelin avulla pyritään siis lisäämään asiakkaiden valinnanvapautta ja joustavuutta palveluiden käytössä sekä parantamaan palveluiden laatua ja saatavuutta.

 

Henkilökohtaisen avun kokemuksia asiakkailtamme 

 

“Pelkkiä ruusuja ja paljon.”

-asiakas, 2023

 

“Joustavaa, hyvää palvelua. Olen erittäin tyytyväinen. Kiitos. Toivon, että nykyinen avustajani jatkaa!”

-asiakas, 2023

 

“Ihana avustaja nuorellamme ja toimiva yhteistyö avustajapalveluiden kanssa.”

-asiakas, 2023

 

Asiakaspalaute on meille äärettömän tärkeä asia ja sen avulla voimme jatkuvasti kehittää palveluitamme. Haluamme kuulla ajatuksesi – sekä positiiviset kokemukset että kehitysehdotukset. Sinun palautteesi auttaa meitä ymmärtämään paremmin tarpeitasi ja tarjoamaan entistä parempia ratkaisuja myös jatkossa. Me Avustaja.fi:llä uskomme, että jokainen asiakas ansaitsee parasta mahdollista tukea ja apua elämäntilanteesta riippumatta. 

 

Lomakkeen täyttö on helppoa:

 

Ota rohkeasti meihin yhteyttä!

Lisätietoja

Haluaisitko jutella lisää palvelusetelin käytöstä tai muista palveluistamme? Ota meihin rohkeasti yhteyttä ja jutellaan lisää!